Potrebno vam je:
- činija
- slamčice
- papir
- selotejp
- makaze
- flomaster ili marker
- plastična jaja (Kinder jaja npr.)
- bombonice, dugmad ili igračkice koje mogu da stanu u plastično jaje
Dugo sam izbegavala aktivnosti koje imaju bilo kakve veze sa matematikom, pošto mi to nikada nije bila jača strana. Ipak, osećala sam da je moja obaveza da bar pokušam ćerki da pomenem neke osnove. Iako znam da brojim do 10, što bih rekla da se može okarakterisati kao “neka osnova”, nisam bila ubeđena da bih tome umela da naučim bilo koga, a kamoli da to predstavim kao zabavu. Zato sam inspiraciju potražila na internetu. Na kraju sam sastavila aktivnost koja kombinuje matematičke ideje sa Pinteresta koje razumem, materijal koji sam u datom trenutku imala u kući i stvari koje voli moja ćerka. Dogodilo se i to da sam u samoj igri našla inspiraciju da dodajem elemente i pravila, što nam je donelo dodatno vreme zabave. Ova aktivnost je korisna za prepoznavanje brojeva i brojanje.
- Isecite 5 ili 10 (zavisi koliko brojeva želite da uvedete) listića papira bilo kog oblika.
- Na svakom listu flomasterom napišite po jedan broj od 1 do 5 ili 10.
- Isečene lističe papira selotejpom zalepite na jedan kraj slamčice. Jedan broj, jedna slamčica.
- Na svakom plastičnom jajetu napišite po jedan broj od 1 do 5 ili 10. (za jaja je bolje koristiti trajni marker ili slično, kako se boja ne bi brzo skinula ili preslikala na ruke)
- U plastična jaja stavite bombonice ili igračkice koje mogu da stanu u jaja i to u broju koji je napisan na jajetu. U jajetu na kojem piše 1 stavite jednu bombonu, u ono na kojem piše 5, stavite pet bombona. Ja sam imala ove detalje za skrepbuking – male naočare, cipele, bicikle… i dugmad u obliku sove, pa sam to iskoristila prvi put.
- Ubacite jaja u činiju.
- Ispred deteta poređajte slamčice sa papirima.
- Iz činije izvadite jedno jaje i pitajte da li dete ima taj broj kod sebe (pokažite detetu stranu jajeta na kojoj je napisan broj dok postavljate pitanje, kako bi dete povezalo reč i sliku).
- Dete onda bira i podiže slamčicu na kojoj je napisan isti broj.
- Zatim otvorite plastično jaje i dajte detetu da izvadi igračkicu.
- Igračkice ređajte na vidno mesto i zajedno sa detetom brojite koliko igračkica se našlo u kom jajetu.
Varijanta B
Na listiće papira nacrtajte i polja koja odgovaraju napisanom broju. Kada iz jajeta izvadite igračkice, neka dete stavi svaku igračkicu u po jedno polje.
Varijanta C – igra za troje
– Dvoje takmičara treba da sakupi što više štapića. Koristili smo one hobi štapiće za sladoled u boji, koji se mogu naći u knjižarama i marketima. Svaki takmičar dobije po pet slamčica sa brojevima (npr. jedan dobije od 1 do 5, drugi do 6 do 10) i onda se izvlače jaja iz posude. Kada prepoznaju i pokažu da imaju izvučen broj, dobiju štapiće u tom broju. Naglas brojimo štapiće koje im dajemo. Na kraju, pobednik je onaj ko ima najviše štapića. Neke simbolične nagrade se dodeljuju pobedniku. Mi smo davali stikere. Takmičari su bili moj muž i moja ćerka i, naravno, ćerka je uvek bila radosni pobednik. 🙂
Varijanta D
Na papiru nacrtajte polja u boji. Ja sam crtala krugove u bojama Smarties bombonica koje smo imali u kući. U jednom redu nacrtajte jedan krug, u drugom dva i tako dalje, a ispred svakog reda napišite broj – koliko krugova ima. Neka dete pronalazi onoliko bombona koliko je zadato u redu, u boji u kojoj je zadato.
Mojoj ćerki je bilo zabavno da otkriva šta se krije u jajetu, a bila je i ponosna svaki put kada bi se ispostavilo da ona ima baš taj broj koji sam izvukla iz “bubnja” (činije). Zato je i bila voljna da ponavlja sa mnom brojeve u nedogled. 😀
No Comments